DOLAR 17,9615 0.25%
EURO 18,2695 0.1%
ALTIN 1.023,510,17
BITCOIN 427691-1,34%
Adıyaman
39°

AÇIK

17:02

İKİNDİ'YE KALAN SÜRE

İlan Alan Gazetelerin Gelirleri Arttı

İlan Alan Gazetelerin Gelirleri Arttı

ABONE OL
20 Temmuz 2020 23:36
İlan Alan Gazetelerin Gelirleri Arttı
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Reklam

TÜİK Gaziantep Bölge Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, yazılı medya istatistikleri değerlendirildi. Yapılan açıklamada Türkiye’de 2019 yılında gazete ve dergi sayısının %8 oranında azaldığı bildirildi.

Gazete ve dergi sayısı, 2019 yılında 2018 yılına göre %8 azalarak 5 bin 485 oldu. Bu yayınların %57,4’ünü dergiler oluşturdu.

Gazete ve dergilerin yıllara göre sayısı, 2010-2019

 Tiraj da azaldı

Gazete ve dergilerin tirajı, 2019 yılında 2018 yılına göre %8 azaldı. Ülkemizde 2019 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 1 milyar 259 milyon 68 bin 89 olup, bunun %94,2’sini gazeteler oluşturdu.

Gazete ve dergilerin yıllara göre tirajı, 2010-2019

Gazetelerde birincilik yerelin  

TÜİK Gaziantep Bölge Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada gazetelerin %90,8’inin yerel yayın yaptığı belirtildi.

 

Türkiye’de 2019 yılında yayımlanan gazetelerin %90,8’i yerel, %7,3’ü yaygın (ulusal),%1,9’u ise bölgesel yayın yaptı. Dergilerin ise, %65,9’u yaygın (ulusal), %29,5’i yerel, %4,5’i bölgesel yayın yaptı. Gazetelerin toplam tirajının %83,6’sı yaygın (ulusal), %15,7’si yerel ve %0,8’ini bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise %83,7’si yaygın (ulusal), %12,9’u yerel ve %3,5’ini bölgesel yayımlanan dergiler oluşturdu.

 

Gazetelerin %10,7’si günlük yayımlandı

 

Gazetelerin %10,7’si günlük yayımlandı, 2018’de bu oran %11,4 idi. Gazetelerin %29,7’si haftalık, %28,5’i haftada iki-altı gün arası, %17,8’i aylık olarak yayımlandı. Dergilerin ise %23,4’ü aylık, %21,9’u üç aylık, %16,7’si altı aylık olarak yayımlandı. Gazetelerin yıllık tirajının %88,5’i günlük, %7,9’u haftada iki-altı gün arası, %2,0’ını haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının %62,1’ini aylık, %9,8’ini üç aylık, %8,7’sini haftalık, %7,8’ini iki aylık yayımlanan dergiler oluşturdu.

 

Gazetelerin çoğu siyasi/haber/güncel içerikli yayın yaptı

 

Yayınlanan gazetelerin %89,3’ü siyasi/haber/güncel, %2,1’i sektörel/mesleki, %1,7’si yerel yönetim içerikli olurken, dergilerin %17,9’u sektörel/mesleki, %14,1’i akademik, %9,5’i eğitim/sınav içerikli yayımlandı. Yayımlanan gazetelerin %9,8’i, dergilerin ise %7,2’si ek verdi.

Reklam ödemeleri arttı

Basın İlan Kurumu’nun idari kayıtlarından elde edilen bilgilere göre 2019 yılında resmi ilan ve reklam bedelleri %2,8 artarak 467 milyon 41 bin 82 TL oldu.

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


HIZLI YORUM YAP

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.