DOLAR 15,9723 0.18%
EURO 16,8399 0.84%
ALTIN 939,250,99
BITCOIN 470073-1,30%
Adıyaman
27°

AÇIK

17:02

İKİNDİ'YE KALAN SÜRE

Esnafa Destek Başvuruları Nasıl Yapılacak?

Esnafa Destek Başvuruları Nasıl Yapılacak?

ABONE OL
1 Ocak 2021 15:38
Esnafa Destek Başvuruları Nasıl Yapılacak?
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Reklam

Esnaf, sanatkâr ve gerçek kişi tacirlere verilecek desteklerde başvurular başladı.

Adıyaman Esnaf Odaları Birliği Başkanı Ziya Duranay, mağdur olan esnaf ve sanatkârlar için daha ciddi desteklerin sağlanması temennisi ile şartları sağlayan esnafların bu desteğe başvurmasını istediklerini açıkladı.

 

Duranay açıklamasında “3323 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar İle Gerçek Kişi Tacirlere Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Destekler Hakkında Cumhurbaşkanı Kararı, 23 Aralık 2020 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmişti.

Karar gereğince; salgından etkilenen kesime aylık 1.000 Türk Lirası olmak üzere toplamda 3.000 Türk Lirası doğrudan gelir desteği ile üç ay boyunca büyükşehirlerde aylık 750 Türk Lirası, diğer illerde aylık 500 Türk Lirası kira desteği verilecektir.

24 Aralık 2020 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Hibe Desteği Programı ve Uygulama Esasları Hakkında Tebliğ ile söz konusu hibe desteklerinin verilmesine ilişkin usul ve esaslar Bakanlığımızca belirlenmiştir.

Buna göre, ticari kazançları basit usulde vergilendirilenler ile vergiden muaf esnafın yanında esas faaliyetleri dolayısıyla hibe desteğinden yararlanabilecek olan esnaf ve sanatkârlarımız ile gerçek kişi tacirlerimizin ekonomik faaliyet tanımları liste halinde kamuoyunun bilgisine sunulmuştur.” İfadelerini kullandı.

BAŞVURULAR BAŞLADI

Destek başvuruları ve itirazlar elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden yapılır.e-devlet üzerinden girildikten sonra arama motoru yerinden;

  • Kira Destek Başvurusu (Esnaf ve Sanatkârlar ile Gerçek Kişi Tacirler)
  • Gelir Kaybı Desteği Başvurusu (Esnaf ve Sanatkârlar ile Gerçek Kişi Tacirler)

 

yazılarak,  sayfaya ulaşabilirsiniz.

Destek başvuruları 30 Aralık 2020 Çarşamba günü başlayacak olup 10 gün süre ile (8 Ocak 2021 Cuma gün sonuna kadar) devam edecektir. Online başvuruda yaşanabilecek yoğunluğun, hizmete erişime engel olmasını önlemek için, TC Kimlik Numarasının son hanesine göre aşağıdaki gibi başvuru alınacaktır;

0 olan vatandaşlar 30 Aralık 2020 Çarşamba,

2 olan vatandaşlar 31 Aralık 2020 Perşembe,

4 olan vatandaşlar 1 Ocak 2021 Cuma,

6 olan vatandaşlar 2 Ocak 2021 Cumartesi,

8 olan vatandaşlar 3 Ocak 2021 Pazar,

4 Ocak 2021 Pazartesi ve sonrası günler tüm vatandaşlar başvurabilecektir.

 

Destek programından yararlanma koşulları

Bu destek programından, 14/12/2020 tarihinden önce (bu tarih dâhil) vergi mükellefiyetini tesis ettirmiş, ticari kazançları basit usulde tespit edilenler, Bakanlık tarafından belirlenen sektörlerde faaliyet gösteren esnaf ve sanatkârlar ve gerçek kişi tacirler ile yine bu tarih itibarıyla esnaf ve sanatkârlar siciline kayıtlı vergiden muaf esnaflar faydalanabilir.

Bu maddenin ikinci fıkrası gereğince Bakanlıkça yapılan duyurudan sonra ticari faaliyetine yönelik ekonomik faaliyet tanım değişikliği yapanlar hibe desteğinden yararlanamaz.

Ticari kazançları basit usulde tespit edilenler, esnaf ve sanatkârlar ve gerçek kişi tacirler, hibe desteğinden vergi sicil kayıtlarındaki esas faaliyet konusu üzerinden bir kez faydalanabilir.

Destek başvurusunda bulunanların faaliyetlerini sürdürdükleri ve kira ödemesi yaptığı birden fazla iş yeri bulunması halinde, başvuruda bulunanlar bir iş yeri için kira desteğinden faydalanabilir.

Hibe desteğinden faydalanılan dönemlerde vergi mükellefiyeti faal olarak devam etmelidir. Destek başvurusunda bulunanın gayri faal olduğunun anlaşılması durumunda bu kişilere destek ödemesi yapılmaz.

Başvuru, değerlendirme ve itiraz

Destek başvuruları ve itirazlar elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden yapılır.

Başvuruda bulunan tarafından başvuru ve eki taahhütname elektronik ortamda onaylanır.

Kira desteği başvurusunda bulunanlardan, başvuruda bulunduğu iş yerinin aylık kira bedeli, açık adresi ve iş yerini kiralayanın kimlik bilgilerini başvuru esnasında beyan etmesi istenir. Beyanda bulunmayanlara kira desteği ödemesi yapılmaz.

Reddedilen başvurular hakkında ret tarihinden itibaren on gün içerisinde Genel Müdürlüğe itiraz edilebilir. Bu itiraz, itiraz başvurusunun Genel Müdürlüğe ulaştığı tarihten itibaren beş iş günü içerisinde sonuçlandırılarak ilgilisine cevap verilir.

 

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


HIZLI YORUM YAP

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.