DOLAR 16,7832 0.34%
EURO 17,4971 -0.28%
ALTIN 974,310,49
BITCOIN 321116-5,35%
Adıyaman
34°

AÇIK

13:13

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

Covid-19 Hakkında Beslenme Önerileri

Covid-19 Hakkında Beslenme Önerileri

ABONE OL
28 Şubat 2021 22:59
Covid-19 Hakkında Beslenme Önerileri
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Reklam

Tüm dünyanın korkulu rüyası koronavirüs hastalığı (covid-19)  oldukça önemli düzeyde bireylerin sağlığı açısından risk oluşturmakta ve günden güne yayılan  ölümlere sebebiyet veren bir küresel salgın haline gelmiştir. Koronavirüs  yapılan araştırmalar sonucunda sağlıklı ve yeterli beslenen, dengeli uyku düzenine sahip ve düzenli fiziksel aktivite ile sağlıklı bir yaşam düzeyine sahip bireylerde oldukça düşük bir etkiye sahiptir. Dünya Sağlık Örgütü’nün vurguladığı gibi, sağlıklı bir yaşam tarzı , bağışıklık sistemi de dahil olmak üzere tüm vücut işlevlerinin daha iyi çalışmasını sağlar . Bu sebepten ötürü yeterli ve dengeli beslenme, sağlıklı bir yaşam tarzının önemli bir bileşenidir ve oldukça hayati önem taşır.

Ülkemiz için sağlıklı bireylere yönelik koronavirüs döneminde beslenme önerileri şu şekildedir;

1.Beslenmede tercih edilecek gıdaların protein, lif, vitamin, mineral ve antioksidanlardan zengin olması dengeli beslenme yönünden büyük önem taşımaktadır.

2.Gün içerisinde yeterli ve dengeli miktarda sebze, meyve tüketimine özen gösterilmeli ayrıca mevsimine uygun sebze ve meyveler tercih edilmelidir.

  1. Sağlıklı yemek tabağınıza göre her ana öğünde tabağın bir çeyreği sebzelerden, diğer çeyreği tam tahıl ürünlerinden(bulgur, kepekekmeği, çavdar ekmeği, kepekli makarna, esmer piriç) ve kalan yarısının eşit üç parça halinde meyvelerden, yüksek proteinli gıdalardan (kurubaklagiller, et, yumurta, balık, tavuk, yağlı tohumlar, vb.) ve süt ürünlerinden (süt, yoğurt, ayran, peynir vb.) tercih edilmelidir. Ayrıca yemeklerde ve salatalarda zeytinyağı kullanılmasına dikkat edilmelidir.

4.Başka bir kaliteli protein kaynağı olan nohut, mercimek, fasulye, barbunya vb. gıdalar her gün tüketilebilir. Ayrıca haftada iki defa balık tüketimi önerilmektedir

5.Hastalıklara neden olan virüs ve bakterilere karşı savunma mekanizmasında faaliyet gösteren antikorların etkinliği için her gün yeterli miktarda protein alımına dikkat edilmelidir ve bunun yanı sıra kefir, probiyotik, yoğurt gibi besin öğelerini de tüketmeye özen gösterilmelidir

6.Tuz tüketimi sınırlandırılmalı ve yeterli su içilmesine özen gösterilmelidir.

  1. Ayrıca bu dönemde tüketilmesi ve sınırlandırılması gereken yiyecek ve içeceklerden bahsetmek gerekirse; kan şekerini hızla yükselten şeker ve şekerli gıdalar ile içecekler(kola, hazır, meyve suları), beyaz ekmek de dâhil hamur işi ürünler, işlenmiş et ürünleri, aşırı tuz içeren besinlerdir (hazır soslar, cips gibi tuzlu ürünler, patlamış mısır, tuzlu kurabiyeler, vb.). Enerji içeriği yüksek alkollü içeceklerin de vitamin, mineral emilimini olumsuz etkileyebildiği ve uyku problemlerine yola açabildiği için tüketimi mümkün olduğunca sınırlı olmalıdır.
  2. Hazırlanan yemeklerde temizlik ve iyi pişirme oldukça önem taşır. Koronavirüsün besinler yoluyla bulaştığına dair bir bulgu olmasa da yemekler hazırlanırken temizliğin en ideal seviyede sağlanması, et grubu ürünler başta olmak şartıyla; pişen tüm yiyeceklerin yüksek iç sıcaklığa erişmesi yani oldukça iyi pişirilmesi son derece önemlidir.

 

Uzman Diyetisyen Samet Cihan Yavuz

E-Mail: smt_chn_yvz@hotmail.com

İnstagram: uzm.dyt_sametcihanyavuz

 

 

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


HIZLI YORUM YAP

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.