DOLAR 16,7832 0.34%
EURO 17,4971 -0.28%
ALTIN 974,310,49
BITCOIN 322512-5,95%
Adıyaman
34°

AÇIK

13:13

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

Başarmak için TEK FORMÜL çok çalışmak

Başarmak için TEK FORMÜL çok çalışmak

ABONE OL
15 Şubat 2021 21:19
Başarmak için TEK FORMÜL çok çalışmak
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Reklam

TEK FORMÜL kurs merkezimizde ikinci dönem ve 2021-2022 eğitim öğretim yılı için planlamalar hazır.

İkinci dönem 9,10 ve 11 sınıf öğrencileri için 1 Mart-1 Ağustos arası tüm dönem konularını bitiriyor.

 

Tek Formül Kurs Merkezi Müdürü Zeynal Fırat, TEK FORMÜL kurs merkezinin ekip olarak hazır olduklarını belirterek, başarmak için tek formülün çok çalışmak olduğunu kaydetti.

ÖĞRENMEDE İSTEK VE AZİM

Fırat, öğrenmede istek ve azimin önemine değinerek, “Yaptığınız, şeyler için pişmanlık zamanla geçer, ne var ki; yapmadığınız şeylere pişmanlığın çaresi yoktur.”İnsanı diğer canlılardan farklı kılan en önemli özellik, yeni deneyimler yaşayabilmesi yani her an öğrenmesi ve öğrendiklerinin bilincinde olmasıdır. Öğrenmek demek her yeni deneyimlerle hayatı anlamlı bir bütün haline getirmek, ufkumuzu olabildiğince genişletmek demektir.Öğrenmenin en önemli faydaları; kişiliğimizi güçlendirmesi, kendimize güven duymamızı sağlaması, takdir ve hayranlık getirmesi, bizi daha ayrıcalıklı kılması ve meslek hayatında başarıyı beraberinde getirmesidir. Verimli çalışmanın duygusal ve akli olmak üzere iki temel şartı vardır. Bunlar: istek ve azimdir.

İLKOKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR

Eğer ilkokul öncesi çocukları gözlersek, onların yeni şeyler öğrenmede hiçbir güçlük çekmediklerini fark ederiz. Çünkü sadece ilgilendiği şeyi anlamak ister ve bilgiyi oyun yoluyla elde eder. Çocuk için öğrenme yaşam demektir. Oysaki okul hayatına başlayınca, çocuğun bu öğrenme kapasitesi sekteye uğrar. Çünkü yaşamla bilgi arasında köprü kurulmuştur. Bu köprü bazen çocuk için anlamlı kavramları temsil ederken bazen de hiçbir anlam ifade etmez. Anlam demek, ilişki demektir. Eğer çocuk öğrendiği şeylere bir anlam yükleyemiyorsa veya o bilgiyle ilişki kuramıyorsa öğrenmede gerçekleşmemiş olur. Bir şeyin bize anlamsız gelmesi o şeye karşı ilgimizi de azaltır. Eğer sık sık kendimize “bu şeyleri niye öğreniyorum ki, ne anlamı var ki?”diye soruyorsanız, henüz bilgiyle ilişki kuramamış demeksiniz. Bu durumda iş öğrenmeye karşı tutumunuzu değiştirmektir. Öğrenmeye karşı istekliliğimizi, öğrendiğimiz her konuyu anlamlı kılarak değiştirebiliriz.

 

ÖĞRENMENİN İKİNCİ ŞARTI

Öğrenmenin ikinci şartı; azim, irade ve karar verme yeteneği ile ilgilidir. Akıllı insanlar sadece istemekle yetinmezler, iradelerini de devreye sokarlar ve ulaşmak istedikleri hedefler doğrultusunda hızla ilerlerler. Sevgili öğrenciler “Sizi sonuca ulaştıracak olan, sahip olduklarınız değil, sahip olduklarınızı en iyi şekilde kullanabilmenizdir.”

 

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


HIZLI YORUM YAP

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.