RAMAZAN DA BESLENME ÖNERİLERİ

73

Ramazan ayı boyunca insan vücudu tahmini olarak 17 saatlik bir açlıkta sadece iki öğün ile vücudunun besin ihtiyacını karşılayacak ve bu durum ister istemez metabolizma hızının yavaşlamasına neden olacaktır. Genel olarak bireyler oruçluyken vücut fonksiyonları ortalama 8 saatlik glikozla idare ettikten sonra kan şekerinde ani düşme meydana gelir ve bu durum kişilerde dikkat eksikliği, ani sinirlilik hali ve öfkelenme, dalgın olma hali gibi sorunlara yol açmaktadır.

İFTARDA FAZLA YEMEK YEME DAVRANIŞI KİLO ALDIRIYOR

Oruç tutmayla beraber kişiler beslenme öğünlerini iki öğün yaptıklarından ötürü oruçlarını açma esnasında iftar öğününde aşırı ve hızlı besin alımı yani kontrolsüz yeme davranışı gösterdiklerinden ötürü vücutta besinler  ayrıştıktan sonra hızlı bir şekilde depolanma meydana gelir ve nihai sonuç olarakta bireylerde kilo alımıyla neticelenmektedir.

 

KİLO ALMAMAK İÇİN MUTLAKA SAHURA KALKIN

Sadece iftarla geçirilen zaman söz konusu olursa şayet insan vücudu için hem kilo alımı hem de birçok olumsuzluk kaçınılmaz olacaktır. Sahur menüsünde gün boyu kan şekerini dengede tutacak ve size tokluk hissi sağlayacak ürünler tercih etmelisiniz. Örneğin, yulaf, yoğurt, tam buğday ekmeği, haşlanmış yumurta, süt, peynir

 

İFTARDA ORUCUNUZU AÇARKEN

1-2 zeytin veya hurma ile açtıktan sonra çorba ile hafif bir şekilde midenizin açlık hissini bastırın 10-15 dakika ara verin. Daha sonra et veya et ve sebze yemekleri, salata ve birkaç dilim ekmek ile akşam yemeği tüketilebilir. İftardan sonra muhakkak 30 dk yürüyüş yapmayı tercih etmelisiniz ve sahura kadar zaman aralığı boyunca 10-12 bardak su içmeyi tercih ediniz.

 

Cevap bırakın

Almanya Parsiyel Lewes Taxis Samsun Araç Sigortası Antalya Avukat seo paketleri